Juridisch Medewerker Vastgoed

Junior | UTRECHT | 40 uur (32 uur is bespreekbaar)

Hermans & Schuttevaer Notarissen zoekt een startend juridisch medewerker Vastgoed. Per 1 januari 2025 fuseren wij met Westport Notarissen en gaan we samen verder als Westvaer. Wil jij straks werken bij het grootste onafhankelijke notariskantoor van Nederland? Lees dan verder!

Ben je toe aan een nieuwe uitdaging en heb je zin om bij ons kantoor in Utrecht als juridisch medewerker aan de slag te gaan? Dan maken we graag kennis met je!

Bij Hermans & Schuttevaer zijn we trots op ons kantoor, waar we met elkaar samenwerken in een omgeving die innovatie omarmt en waar we werken aan een diversiteit van (complexe) zaken. Ons hechte team van ongeveer 80 mensen is verspreid over onze kantoren in Utrecht en Amsterdam. Beide gelegen op prachtige locaties en gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Onze werkomgeving kenmerkt zich door een informele samenwerking, waarbij we met plezier werken aan interessante, diverse en complexe dossiers en thema’s. We vinden een goede balans tussen inspanning en ontspanning belangrijk en daar investeren we graag in. Zo lunchen we dagelijks samen en sluiten we de week vaak af met een drankje (geen must, wel heel gezellig). Daarnaast organiseren we regelmatig leuke kantooruitjes om onze onderlinge verbinding te versterken.

Binnen onze vastgoedpraktijk hebben we veel expertise op het gebied van projectontwikkeling en de particuliere en commerciële transactiepraktijk. Wij hebben een grote adviespraktijk waarin op hoog niveau wordt geadviseerd op het gebied van commercieel vastgoed.

WAT GA JE DOEN?

Als startend juridisch medewerker ga je het team van notarissen, kandidaat-notarissen en senior notarieel medewerkers ondersteunen. Je werkt samen met de andere juridisch medewerkers van de sectie vastgoed en je denkt mee. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Aanmaken, bijhouden en archiveren van dossiers
  • Uitwerken en verzorgen van in- en externe correspondentie in het Nederlands
  • Opstellen van declaraties
  • Registers raadplegen, uittreksels en statuten opvragen (onder meer BRP, het curateleregister, het faillissementsregister, Kamer van Koophandel en het Kadaster)
  • Voorbereiden en gereed maken van akten voor de ondertekening
  • Werkzaamheden met betrekking tot de identificatie van cliënten conform de Wwft- regelgeving
  • Verzorgen van legalisaties
  • Diverse voorkomende taken voor de afhandeling van dossiers (zoals stukken naar cliënten sturen en wijzigingen doorvoeren bij de Kamer van Koophandel)
  • Telefonisch contact met cliënten en externe instanties, waaronder ook banken, makelaars, taxateurs en andere vastgoed adviseurs
  • Opmaken en versturen van mails en brieven aan cliënten, gemeenten, bedrijven etc.
  • Uitvoeren van recherches en het klaarmaken van akten
  • Afwikkeling van dossiers, etc.

WAAROM HEBBEN WE JOU NODIG?

Wij willen onze cliënten goed van dienst zijn, wat betekent dat wij een diversiteit aan kennis en kunde in huis nodig hebben om dit te verwezenlijken. Jouw toevoeging aan ons team levert naast uitbreiding ook een bijdrage aan de ontwikkeling en groei van Hermans & Schuttevaer Notarissen.

Je wordt onderdeel van een gemotiveerd team met professionals die elkaar stimuleren om kennis, kwaliteit en innovatie te bevorderen. Op ons kantoor heerst een vriendschappelijke sfeer. Met elkaar zorgen we goed voor onze cliënten én voor elkaar!

JOUW OPLEIDING EN ERVARING

  • Een passende MBO-opleiding, zoals juridisch-administratief dienstverlener of directiesecretaresse
  • Heb je nog geen werkervaring? Geen probleem, wij leren het je!

JIJ ALS PERSOON

Servicegericht, proactief en een positieve instelling zijn op jou van toepassing. We zijn blij met je enthousiasme, zorgvuldigheid en resultaatgerichtheid. Je bent communicatief vaardig, kunt snel schakelen en stelt je prioriteiten trefzeker. Een teamplayer als jij willen wij graag in ons midden!

WAT BIEDEN WIJ JOU?

  • Een fulltime (40 uur) baan; 32 uur per week is bespreekbaar;
  • Een zelfstandige, afwisselende functie in een kennis-gedreven organisatie;
  • Een dynamische omgeving met ruimte en waardering voor eigen initiatief;
  • Veel aandacht voor persoonlijke groei en talentontwikkeling;
  • De mogelijkheid om flexibel te werken;
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden; waaronder een reiskostenvergoeding, de mogelijkheid voor een aanvullend pensioen;
  • Een bonusregeling op basis van resultaten van de onderneming;
  • 30 vakantiedagen per jaar op basis van 40 uur (fulltime) + 1 dag vrij op Goede Vrijdag;
  • Mogelijkheid om 5 vakantiedagen bij te kopen.

SOLLICITEREN?

Ben je na het lezen van de vacature enthousiast over deze baan? Klik dan op de ‘solliciteer’-knop.

Wil je eerst nog wat meer informatie over de functie of een persoonlijke indruk opdoen van ons kantoor? Bel dan met Eva Kasius (Juridisch medewerker commercieel vastgoed) 085 – 0810 835 of Anouk Broedelet (Juridisch medewerker commercieel vastgoed) 085 – 0810 811 om een koffie/thee afspraak te plannen.

Vragen over de procedure? Neem contact op met Nicolette Holweg, HR medewerker. nholweg@herschut.nl of 06-26601476.

Wij kijken ernaar uit je te ontmoeten!